Tüketici Bilinçlendirme Etkinliği
/ Categories: Haberler

Tüketici Bilinçlendirme Etkinliği

Dairemiz tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicileri bilinçlendirmek için; Kapıdan satış, mesafeli sözleşme, devre tatil sözleşmeleri, satılan ürün üzerinde etiket zorunluluğu, kusurlu mal ve hizmetin ne olduğu, hangi hallerde alınan mal veya hizmette cayma hakkına sahip olduğu ve yasal hakların nasıl kullanılacağı  konularında bölgesel olarak Ocak ayında Güzelyurt’ta başlattığı etkinliğe, bugün Lefkoşa Surlariçi bölgesinde Ticaret Dairesi İç Ticaret Şubesi personeli ile  devam etmiştir. Tüketicileri bilinçlendirmek için Ocak ayı başlatılan etkinlik yıl boyunca devam edecektir. Tüketicileri bilinçlendirme etkinliği “Güzelyurt, Lefkoşa, Girne, Gazimağusa, İskele, Lefke” 6 ilçe olarak planlanmıştır. Yapılacak bilgilendirme etkinliği “alışveriş merkezi, restoran, kafe ve vatandaşın yoğun olarak bulunduğu açık pazarların yer aldığı” bölgelerde gerçekleşecektir.

Tüketici farkındalığının ve tüketicileri bilinçlendirme hedefiyle hayata geçirilen proje kapsamında "Değişik zamanlarda" farklı bölgelerde vatandaşla bir araya gelerek Tüketici Haklarını ve  güvenli olmayan ürünler ve/veya piyasada karşılaştıkları sorunla ilgili şikayetlerin tek bir noktadan yapılmasına olanak tanıyan "ALO 171 TÜKETİCİ ŞİKAYET VE BİLGİ HATTI" tanıtılmaya devam edecektir.

“ALO 171 TÜKETİCİ ŞİKAYET VE BİLGİ HATTI 365 GÜN 24 SAAT HİZMET VERİYOR”

Vatandaşlar almış oldukları mal veya hizmette bir kusur tespit ettikleri zaman ister ev, isterse cep telefonlarından Ticaret Dairesi bünyesinde kurulan “ALO 171 TÜKETİCİ ŞİKAYET VE BİLGİ HATTI” telefon hattını ÜCRETSİZ olarak arayabilirler.

Previous Article İthalatı ve İhracatı (Düzenleme ve Denetim) (Değişiklik) Tüzüğü Çalışmaları
Next Article Tüketici Farkındalığı Etkinliği Kapsamında "Gazimağusa ve Girne Bölge Ziyaretleri" Gerçekleşti.
Print
221

Theme picker