Tüketici Farkındalığı Etkinliği Kapsamında "Gazimağusa ve Girne Bölge Ziyaretleri" Gerçekleşti.

Tüketici Farkındalığı Etkinliği Kapsamında "Gazimağusa ve Girne Bölge Ziyaretleri" Gerçekleşti.

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınırları dahilinde planlanan “Tüketici Farkındalığı Projesi” kapsamında, tüketici farkındalığının artırılması hedefiyle;  kapıdan satış, mesafeli sözleşme, devre tatil sözleşmeleri, satılan ürün üzerinde etiket zorunluluğu, kusurlu mal ve hizmetin ne olduğu, hangi hallerde alınan mal veya hizmette cayma hakkına sahip olduğu ve yasal hakların nasıl kullanılacağı  konusunda bilgilendirme yaparak broşür dağıtım etkinliği devam etmektedir.

“Tüketici Farkındalığı Projesi” kapsamında, Tüketicileri bilinçlendirmek için bölgesel olarak Ocak ayında Güzelyurt’ta başlattığı etkinliğe, Şubat ayında  Lefkoşa Surlariçi bölgesin ve Gönyeli Yenikent  de “Ticaret Dairesi İç Ticaret Şubesi” personeli ile  devam etmiştir.

“Tüketici Farkındalığı Projesi” kapsamında, Tüketicileri bilinçlendirmek için  başlatılan etkinlikler, 4 Mart 2020 Çarşamba günü Girne merkezde, 5 Mart 2020 Perşembe Gazimağusa merkezinde bulunan, “alışveriş merkezi, restoran, kafe ve vatandaşın yoğun olarak bulunduğu açık pazarlar alanında” devam etmiştir.

Tüketicileri bilinçlendirme etkinliği Güzelyurt, Lefkoşa, Girne, Gazimağusa’dan sonra ilerki günlerde “İskele, Lefke” ilçe merkezlerinde de devam edecektir. İlçelerde yapılacak bilgilendirme etkinliği “alışveriş merkezi, restoran, kafe ve vatandaşın yoğun olarak bulunduğu açık pazarlar alanının yer aldığı” bölgeler olarak planlanmıştır.

Dairemiz, Tüketici farkındalığının artırılması hedefiyle hayata geçirilen proje kapsamında "Değişik zamanlarda" farklı bölgelerde vatandaşla bir araya gelerek Tüketici Haklarını ve  güvenli olmayan ürünler ve/veya piyasada karşılaştıkları sorunla ilgili şikayetlerin tek bir noktadan yapılmasına olanak tanıyan  "ALO 171 TÜKETİCİ ŞİKAYET VE BİLGİ HATTI" tanıtılmaya devam edecektir.

“ALO 171 TÜKETİCİ ŞİKAYET VE BİLGİ HATTI 365 GÜN 24 SAAT HİZMET VERİYOR”

Vatandaşlar almış oldukları mal veya hizmette bir kusur tespit ettikleri zaman ister ev, isterse cep telefonlarından Ticaret Dairesi bünyesinde kurulan “ALO 171 TÜKETİCİ ŞİKAYET VE BİLGİ HATTI” telefon hattını ÜCRETSİZ olarak arayabilirler

Print
Posted: Mar 6, 2020,
Categories: Haberler,
Comments: 0,
Tags:

Theme picker

«Nisan 2020»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
3031123
126002

Korona virüs fırsatçılarına karşı Ekonomi ve Enerji Bakanlığı ve Bakanlık bünyesinde yer alan Ticaret Dairesi seferber oldu

Korona virüsün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetin’de de görülmesinin ardından fırsatçıların özellikle maske, dezenfekte malzemeleri ve alkol fiyatlarının artmasının ardından Ekonomi ve Enerji Bakanlığı ve bünyesinde bulunan Ticaret Dairesi harekete geçerek hijyen ürünlerinin fiyatlarında fırsatçılık yapan esnaflara karşı denetimleri sıklaştırdı.

Devamı
4
126055

Bu zor günlerde ithalat'da Bürokrasiyi azaltmak için "İthalatı  ve  İhracatı  (Düzenleme  ve  Denetim) Tüzüğünde" değişiklikler yapılmaya devam ediyor.

Kovid 19 virüs salgını ile tüm dünyada yaşanan bu zorlu süreçte Ticaret Dairesi olarak piyasa dengelerini korumak tüketiciyi korurken ayni zamanda ithalatcılarıda bu zorlu zamanlarda ithalatlarını gerçekleştirmelerinde daha kolaylık sağlamak amacı ile İthalatı  ve  İhracatı  (Düzenleme  ve  Denetim) Tüzüğümüzde değişikliğe gidilmiştir.

Devamı
5
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910

Kategoriler