İTHALAT - İHRACAT İŞLEMLERİ

1. İthalat ve ihracat yapacak Gerçek veya Tüzel kişilerin, "Online İşlemler" menüsünden ithalatçı ve ihracatçı olunması gerekmektedir.
2. İthalat ve İhracat İşlemleri Online İşlemler menüsünden kullanıcı ismi ve şifresi girilerek elektronik ortamda yapılmaktadır.
3. Güney Kıbrıs'la yapılacak ithalat ve ihracat işlemleri Online İşlemler menüsünden kullanıcı ismi ve şifresi girilerek elektronik ortamda yapılmaktadır.
4. Gerçek kişilerin, şahsi kullanımlarına ait Araç ithalatı için Ticaret Dairesi Müdürlüğüne Şahsen gelmeleri gerekmektedir. (Formu İndiriniz)
5. Tamir ve İade işlemleri kapsamında yurt dışına gönderilecek mallar için Ticaret Dairesi Müdürlüğüne Şahsen gelmeleri gerekmektedir.

6. Araç ithalatı için Ticaret Dairesi Müdürlüğüne Şahsen gelmeleri gereken vatandaşların ekteki Taahütnameyi doldurmaları gerekmektedir. (Formu İndiriniz)
 

 

NAVLUN İADESİ PRİMLERİ

1. Navlun İadesi Müracaat Formu (Formu İndiriniz)
2. Navlun İadesi Taahhütname (Formu İndiriniz)
3. İhracat Tescil Beyannamesi
4. Satış Faturası
5. Menşe Şahadetnamesi
6. Gümrük Çıkış Beyannamesi (TİB 1)
7. Gemi Yükleme Belgesi ( Bill Of Lading ) veya Air Waybill.
8. Tır ile taşınması halinde uluslararası taşıma belgesi ( Uluslararası Hamule Senedi )
9. Navlun Faturası ve Makbuz
10. Döviz Alım Belgesi veya Banka Havale Belgesi
11. Yukarıda İstenilen tüm belgelerin aslı ve fotokopisi.

 

İHRACAT DESTEK PRİMLERİ

1. İhracat Desteği Dilekçesi. 
2. İhracat Desteği İstek Formu. (Formu İndiriniz)
3. İhracat Desteği Taahhütname. (Formu İndiriniz)
4. İhracat Tescil Beyannamesi.
5. Satış Faturası.
6. Gemi Yükleme Belgesi (Bill of Lading) veya Air Waybill.
7. Tır İle taşınması halinde; Uluslararası Taşıma Belgesi (Uluslararası Humule Senedi).
8. Menşe Şahadetnamesi.
9. Gümrük Beyannamesi. (TİB 1)
10. Döviz Alım Belgesi veya İhracatın TC veya Üçüncü ülkelere Türk Lirası olarak yapılması durumunda paranın ülkeye getirildiğine dair banka belgesi.
11. Yukarıda İstenilen tüm belgelerin aslı ve fotokopisi.

 

NARENCİYE VE KONSANTRE İHRACAT TEŞVİK PRİMLERİ

1- Gümrük Beyannamesi.
2- İhracat Tescil Beyannamesi.
3- Menşe Şahadetnamesi.
4- Belediye Tartı Belgesi.
5- Türkiye Cumhuriyeti üzerinden yapılan ihracatta fatura, menşe belgesi, tarım sağlık sertifikası, İmp.Exp. Evrakları veya Transit evrakları.
6- Satış Faturası.
7- Konşimento (Bill of Lading)
8- İlgili Bakanlığa hitaben düzenlenmiş Taahütname.
9- Yukarıda İstenilen tüm belgelerin aslı.

 

TÜKETİCİLERİ KORUMA BİRİMİ

1. Tüketici Şikayet Dilekçesi. (Formu İndiriniz)(Formu İndiriniz)
2. Ürün Faturası ve Makbuzu.
3. Garanti belgesi, alım sözleşmesi gibi şikayeti destekleyici tüm belgeler.
4. Yukarıdaki Belgelerin Aslı ve Fotokopisi ile Ticaret Dairesi Şubelerine şahsen müracaat etmelisiniz.